|
Tjoepke
|
 |
« Gepost op: 26 september 2008, 17:33:43 » |
|
Een weegschaal die heb je in verschillende soorten en maten Je hebt van die weegschalen met aan beide zijden een bakje Als je in één van die bakjes een gewicht doet gaat hij bewegen Zo gaat hij schuin staan als er aan één kant iets meer ligt Dan is deze weegschaal uit balans En moet dit gecorrigeerd worden. Soms gaat dit heel makkelijk Maar soms gaat dit ook heel moeilijk Soms blijft de ene kant gewoon zwaarder Maar de andere keer slaat hij weer door En moet je wat aan de ene kant er af halen Of je moet er aan de andere kant iets bij doen
Na een tijd denk je dat je het goed hebt gedaan De weegschaal is in balans Sommige weegschalen blijven in balans En bij andere valt er soms iets uit Daardoor is de weegschaal weer uit balans Je kan weer opnieuw beginnen De cyclus begint weer opnieuw Aan de ene kant wat af en aan de andere wat bij De ene weegschaal werkt soms goed Of staat op een goede veilige plek Terwijl de ander wat minder goed werkt Het kan de onbetrouwbaarheid zijn Maar het kan ook de onrustige omgeving zijn.
Ik voel me eigenlijk die ene weegschaal Die weegschaal die zelde in balans is Is het die omgeving of is het die onbetrouwbaarheid Of is het beide of maakt het eigenlijk allemaal niet uit Mijn schouders zijn de bakjes met in elk bakje een mannetje Een onzichtbaar mannetje die niemand ziet en alleen ik kan horen Ze zeggen allebei het tegenovergestelde van elkaar Aan de ene kant ja doen en aan de andere kant geen sprake van
Kom je kan die kindjes neuken Een keertje meer of minder maakt ook niet zoveel meer uit Je bent gek als je het laat Waarom ontneem je jezelf dat plezier wat een ander wel heeft Dan denk ik en denk ik waarom eigenlijk niet Ik hoor een stem maar nu van de andere kant Ben je helemaal van de pot gerukt Je gaat dit toch niet voor jezelf goed maken Je maakt een leventje kapot Alle beetjes helpen, in goede en slechte zin
Zo passeren de verschillende onderwerpen op mijn weegschaal Moet ik leven of moet ik stoppen Aan de ene kant hoor ik dan Wat heeft het voor zin met al die zieke gedachtes Je krijgt toch niet wat je wilt Of je krijgt het wel met extra cadeau Het cadeau in vorm van spijt Je wordt toch alleen maar elke dag gekker en gekker ervan Na jou gaat het leven toch gewoon weer door Met je of zonder je Ze komen er zeker wel weer overheen
Dan beginnen het stemmetje weer van de andere kant Je weet niet wat de toekomst brengt Het zit vast nog vol geluk en plezier Daarnaast doet zelfdoding pijn Pijn voor jou tijdens de poging En eventueel er na bij een mislukking Maar ook bij je familie en vrienden Dat wil je toch ook niet aandoen
Zo blijft elke keer de weegschaal bezig Zo lijkt hij bij sommige dingen toch ligt uit balans Gaat hij rechterstaan of slaat hij door Wat gaat er dan gebeuren of juist wat niet Het is eigenlijk niet alleen een vraagt Maar vooral de angst, de angst om door te slaan.
|